Have you got what it takes? Profilul candidatului high potential din Romania
De cele mai multe ori ne punem întrebăm: cum vede un angajator candidatul ideal? De ce nu m-a ales pe mine? Oare unde am greşit? Iată că cei de la HART Consulting vin în întâmpinarea noastră publicând rezultatele unui studiu despre angajaţii high potential din România.
Studiile arată că organizaţiile cu un nivel bine dezvoltat al tinerelor talente au de 13 ori mai multe şanse de a avea rezultate superioare decât competitorii lor, iar de cele mai multe ori procesul de identificare a angajaţilor cu potenţial înalt nu este luat în considerare.
Dar totuşi, ce este un angajat cu potenţial înalt?
Potrivit studiului HART Consulting, un angajat cu potenţial înalt este definit prin:
Performanță ridicată și constantă în timpPotențial ridicat pentru a ocupa în viitor poziții cu 1-2 niveluri peste postul ocupat actualmente
Conform revistei Inc.com, cele 5 caracteristici ale unui angajat cu potenţial înalt sunt următoarele:
- cunosc foarte bine business-ul şi nu se opresc niciodată din învăţat
- expertiza lor este recunoscută de către colegi
- sunt ambiţioşi
- lucrează bine împreună cu alţi colegi
- au curajul de a-şi asuma riscuri
În urma discuţiilor avute cu un panel de experţi din companiile cu peste 300 de angajaţi din mai multe domenii din România s-a încercat crearea profilului ştiinţific al angajatului high-potential prin identificarea a 10 competenţe critice astfel.
- Responsabilitate: acceptă responsabilitatea pentru acţiunile sale indiferent de rezultat
- De încredere: acţionează cu onestitate şi integritate
- Profesionalism: acţionează în acord cu valorile, principiile şi standardele postului
- Perseverenţă: urmăreşte obiectivele în ciuda obstacolelor şi/sau a provocărilor
- Orientarea spre realizare: mobilizează energia spre a atinge obiectivele şi a îndeplini sarcinile
- Leadership: demonstrează leadership şi acţionează eficient
- Motivarea celorlalţi: depune energie pentru motivarea celorlalţi şi oferă direcţie înspre îndeplinirea obiectivelor organizaţionale
- Comunicare orală: se exprimă eficient în comunicarea orală
- Luarea deciziilor: foloseşte judecata robustăpentru a lua decizii eficiente şi incadrate în termenele limită
- Construirea de relaţii: dezvoltă relaţii colaborative pentru a facilita obiective actuale sau viitoare
Iată deci portretul “robot” al angajaţiilor high-potential din România şi ce se aşteaptă de la noi într-o companie care pune accent pe eficienţă şi dezvoltare. Vom şti astfel pe ce abilităţi să punem accentul dacă vrem să fim văzuţi ca nişte angajaţi cu potenţial înalt.