It’s that time of year again … OctoNovemCemer
Cu toții am observat tendința magazinelor și mai ales a super- și hyper-market-urilor de a începe să vândă produse de Crăciun încă dinainte sau imediat după Halloween. Până la mijlocul lui noiembrie aceste produse sunt deja disponibile peste tot și ocupă spații din ce în ce mai mari în magazine.
Un studiu realizat de cei de la RetaiMeNot a concluzionat că 4 din 10 părinți cu copii sub 18 ani încep cumpărăturile de sărbători încă din octombrie. Același studiu spune că doar 15% dintre consumatori așteaptă Cyber Monday, un fenomen care a ajuns în România recent, pentru a începe cumpărăturile de sărbători. Ba mai mult, aproximativ 32% dintre aceștia susțin că au terminat cumpărăturile de sărbători până la Cyber Monday.
Conform analizei RetailMeNot, acest fenomen este încurajat de situația și nesiguranța economică a lumii.
Chris Borgan spune pe contul său de Google+ despre OctoNovemCemer că reprezintă perfect modul în care funcționează campaniile de marketing în zilele noastre, dar i se pare prost coceptul spotului. Acesta prezintă într-un mod idilic, în stilul reclamelor anilor 60, noua sărbătoare creată.
Femeile sunt tratate ca niște copii cărora li se spune o poveste de către altă femeie, aparent mai informată și mai modernă. După introducerea lui Pumpkin-Headed Turkey Clause, spotul prezită un moment a la Pink Panther în care cele trei femei-copii îi pronunță greșit numele pentru a-l urmări apoi pe geam în timp ce acesta spune cu o voce de Moș Crăciun:
”And to all a good deal!”
Fie că va avea sau nu succes campania OctoNovemCember, conceptul de marketing este cât se poate de potrivit vremurilor noastre. Rămâne de văzut și urmărit ce strategii vor urmări companiile prezente pe piața din România cu ocazia sărbătorilor de anul acesta.
Aceste fiind scrise, nu-mi rămâne decât să vă urez happy shopping!