Uncategorized

PR 2.0 la PR Trend

Una din cele mai interesante prezentari sustinute in plen in aceasta editie a PR Trend a fost cea a profesorului Ludwig Hilmer din Mittweida. Germania. După ce anul trecut dânsul a vorbit despre marketingul viral şi a venit cu exemple în acest sens, prezentarea de anul acesta s-a focusat pe PR 2.0 şi pe modul în care evoluează noile media, respectiv internetul.

Prezentarea a început cu un exercitiu de imaginatie…. 
Se face ca suntem in anul 2021. Mai exact, in 19 martie 2021.

În urma prezentării filmuleţului, dl. profesor a prezentat evoluţia internetului de la web 1.0 până la web 5.0 – internetul viitorului, pe baza unui grafic oferit de trendone.de.

Faza în care ne aflăm noi acum este cea de web 2.0, faza interentului ca user generated content si ne indreptam spre web 3.0, care este internetul de tip “jump in”. Ce înseamnă asta? Este vorba despre lumi virtuale, chat 3D, shopping virtual etc.
Dacă e să privim mai mult în viitor, vom vedea evoluţia internetului de le web-ul de tip “jump in”, la web-ul de tip “always on” – web 4.0. Acesta este un internet la care suntem mereu conectaţi prin intermediul aparatelor inteligente. Atâta că web 4.0 nu va fi destul pentru omul modern, acesta va dori să meargă mai departe, iar acest lucru îi va fi posibil cu ajutorul web 5.0 – adevăratul internet al viitorului, prezentat în filmuleţul anterior. Este vorba despre internetul care lărgeşte simţurile, iar cercetările în acest sens au început să ia amploare odată cu dezvoltarea lentilelor de contact bionice.
PR 2.0 în contextul web 2.0 – câteva exemple
 
Primul exemplu a fost o metodă de promovare a filmului Ţestoasele Ninja în Brazilia.

În acest caz, faţada unei clădiri de 25 de etaje a devenit ecranul pe care se desfăşurau anumite scene (probabil) din film, filmul terminându-se cu reclama la site-ul filmului. 

Un alt exemplu interesant a fost cel al promovării filmului Prince of Persia cu ajutorul AR. Odată cu premiera filmului, deţinătorii de iPhone-uri sau telefoane cu sistemul de operare Android, aveau acces dacă treceau pe lângă afişele filmului la trailer-ul prezentat de Tamina şi la un joc interactiv. Telefoanele care aveau instalate Layar, puteau să şi localizeze cel mai apropiat cinematograf în care rulează filmul.

 

Un alt mod de a face PR online este cu ajutorul unei platforme pentru utilizatorii brandului. Un astfel de exemplu este platforma Tchibo Ideas care este destinată utilizatorilor.

  Fiecare utilizator care are o idee de produs care ar putea îmbunătăţi într-un fel sau alta vieţile oamenilor, este invitat să îşi posteze idea pe site. În fiecare lună, comunitatea alege cea mai bună idee, care primeşte fie un premiu în bani, fie realizarea ideii şi distribuirii acesteia în reţeaua de magazine Tchibo. (Pentru cei care nu cunosc, reţeaua de magazine Tchibo nu comercializează doar cafea şi produse adiacente consumului de cafea, ci şi alte produse – de la produse de îmbrăcăminte sau flori pînă la linii de creditare sau servicii de telefonie mobilă sau electrice). 

Si exemplele pot continua. (Am să revin cu un post despre alte exemple de PR 2.0 de exemplu de la Starbucks).

Ti-a placut? Distribuie-l!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.